استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی
سرخط خبرها

اتفاقات تاریخی فوتبال خراسان| خانه‌تکانی در ابومسلم

  • کد خبر: ۵۹۰۸۰
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
اتفاقات تاریخی فوتبال خراسان| خانه‌تکانی در ابومسلم
کاپیتان جای مربی را در آخرین گام نیم‌فصل جام تخت‌جمشید‌۵۴ گرفت.
حسین نخعی‌شریف/شهرآرانیوز، پس از شکست تلخ ابومسلم در مقابل سپاهان و اعتراض تماشاگران، عطا و اصغر مهاجرانی پرونده عباس رضوی، مربی این تیم، را بستند و سکان هدایت تیم خود را به‌طور‌موقت به مسیح مسیح‌نیا سپردند؛ بازیکنی که نقش خود را بسیار فراتر از کاپیتانی می‌دانست! عباس رضوی از ۱۳ رهبری تیم تحت‌امرش تنها ۲ پیروزی در مقابل ۷ شکست، دشت کرده بود و ۴ دیدار را هم با تساوی به پایان برده بود؛ آن‌هم تنها با ۴‌گل زده در مقابل ۱۱ گل خورده و کسب رتبه ماقبل آخر با ۸‌امتیاز. کارنامه‌ای که جای هیچ دفاعی را برایش باقی نمی‌گذاشت.
 
اصغر مهاجرانی، مالک باشگاه ابومسلم، در توضیح این برکناری به جراید گفت‌: ما تیم کم‌تجربه‌ای نیستیم، اما از هفته پنجم عملا دچار مشکل شدیم و من این ضعف را متوجه مربی می‌دانم که ما را به پل پیروزی تیم‌های دیگر تبدیل کرد! طوری‌که صدای تماشاگران هم بلند شد و ما ناگزیر شدیم عذر عباس رضوی را بخواهیم و اکنون درصدد جذب یک مربی خارجی هستیم.
 
عباس رضوی، اما در مقام دفاع از خود به ۳ نکته کلیدی اشاره می‌کند؛ اول اینکه تیم توسط او بسته نشده و او هنگامی سکان‌دار شده که فقط توانسته است یک مهاجم به تیم اضافه کند. دوم نداشتن ساختار و نگاه غیرفنی در باشگاه و سوم وعده‌های عمل‌نشده به‌ویژه به بازیکنان غیر بومی و البته اضافه می‌کند در این مدت روی قدرت بدنی تیم کار کرده و نیم‌فصل دوم همه خواهند دید این بدن‌سازی اصولی چگونه به کار تیم خواهد آمد، منوط به اینکه حداقل بخشی از وعده‌های داده‌شده به بازیکنان عملی شود. رضوی با اشاره به اینکه تیم‌داری با مغازه‌داری فرق دارد، کنایه‌ای هم به اصغر مهاجرانی، مالک باشگاه، می‌زند و او را به‌دلیل دخالت‌هایش در کار تیم، نکوهش می‌کند و می‌افزاید من اجازه دخالت ندادم، اما توسط برخی بازیکنان ورود کردند و همین باعث اختلاف و دو‌دستگی میان بازیکنان شد. بدین‌گونه عباس رضوی شاگرد، ممتاز کلاس دتمار کرامر آلمانی و تعلیم‌دیده دوره پیشرفته مربیگری در مجارستان، که آن‌زمان جزو معدود‌مربیان مدرک‌دار فوتبال ایران هم محسوب می‌شد، از ابومسلم جدا شد.
 
رضوی فصل بعد به برق شیراز پیوست و با این تیم صاحب عنوان بهترین تیم شهرستانی شد. او سال‌۵۸ و در شرایط بحرانی سکان هدایت استقلال تهران را برعهده گرفت و از سال‌۶۰ تا ۶۴ با جوانان جویای‌نام در تیم نیروی زمینی خوش درخشید و مجدد در سال‌۶۵ سکان آبی‌پوشان پایتخت را عهده‌دار شد و پس از آن برای همیشه جلای وطن کرد. رضوی اکنون مشاور عالی فدراسیون فوتبال سوئد است. پس از برکناری سرمربی و در‌حالی‌که تنها یک بازی تا شروع نیم‌فصل باقی بود، ابومسلم در مقابل برق شیراز قرار گرفت؛ دو‌تیمی که با ارفاق به لیگ سوم اضافه شده بودند و رتبه‌های آخر و ماقبل آخر جدول را در اختیار داشتند. استادیوم سعد‌آباد پنجشنبه ۲۹ خرداد‌۱۳۵۴ شاهد زور‌آزمایی این ۲ تیم فانوس‌به‌دست بود و علت انجام بازی در روز غیر‌تعطیل، برگزاری انتخابات مجلسین (شورا و سنا) در روز جمعه بود. استقبال تنها ۳ هزار تماشاگر از این دیدار هم بیشتر از اینکه علتش بازی در روز غیرتعطیل باشد، به نارضایتی تماشاگران و نتایج غیر‌قابل‌قبول این تیم در هفته‌های قبل بر‌می‌گشت.
 
ابومسلم با هدایت و چینش مسیح مسیح‌نیا با یک تغییر عمده گام به میدان گذاشت و آن جابه‌جایی مجید تشرفی از قلب دفاع به نوک حمله بود؛ تغییر‌پستی که بعد‌ها حرف‌و‌حدیث‌هایی هم بر‌جای گذاشت که به‌موقع به آن خواهیم پرداخت. اکبر میثاقیان هم از دفاع راست به‌جای تشرفی در قلب دفاع در کنار مسیح قرار گرفت. سیاه‌جامگان هنوز بازی جا نیفتاده، روی یک پرتاب اوت و ضربه سر مجید تشرفی در دقیقه‌۳ به گل رسید تا از فشار روانی حاکم بر تیم خود در طی هفته گذشته خیلی زود رهایی یابد. بعد از این گل هم توپ‌و‌میدان در اختیار مشکی‌ها بود و مجید تشرفی این‌بار در دقیقه‌۲۸ پس از فریب مدافعان با یک شوت، جمشید شیخ ابولی‌پور، دروازه‌بان برق شیراز، را تسلیم کرد. تشرفی در دقیقه‌۴۵ هم می‌توانست هت‌تریک کند؛ اما این‌بار او مغلوب رشادت سنگربان شیرازی‌ها شد.
 
با شروع نیمه دوم ابومسلم باز هم اشتهای گل‌زنی داشت؛ اما حاصل فرار ابراهیم‌زاده را مدافعان از روی خط دروازه برگشت زدند و شوت مسیح را هم تیر دروازه! غفلت ابومسلم از دفاع و خالی‌بودن جای مسیح‌نیا که در این روز بار‌ها در فاز حمله شرکت کرده بود، باعث فرار خوب هادی آهنگران و سرنگونی‌اش توسط عسگرخانی شد؛ دقیقه‌۵۸ و اعلام پنالتی توسط اصغر امجدزاده، قاضی این دیدار. ضربه مجید سلیم‌پور برخلاف شیرجه عسگرخانی و رسیدن اختلاف به حداقل. بعد از این گل، شیرازی‌ها که چیزی برای از‌دست‌دادن نداشتند، با روحیه‌ای بهتر به زمین ابومسلم یورش آوردند و سرانجام در دقیقه‌۹۰ خطای مسیح‌نیا بر روی علیرضا حیدری، یک موقعیت استثنایی درست پشت هجده‌قدم نصیب زرد‌و‌سبز‌پوشان برق کرد؛ جایی‌که برقی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند نه ضربه کاشته! اما غلام پیروانی توپ را چنان زد که فرقی با پنالتی نداشت و حاصل آن، تبدیل‌شدن پیروزی ابومسلم به تساوی و سهیم‌شدن برقی‌ها درتقسیم امتیاز. بدین‌ترتیب تیم‌های پرسپولیس، پاس، تاج، نفت آبادان، هما، ملوان انزلی، بانک ملی، دارایی، نیروی اهواز، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، آرارات، راه‌آهن، ابومسلم خراسان و برق شیراز در رتبه‌های اول تا شانزدهم نیم‌فصل ایستادند.
 
پس از این دیدار ابومسلم با یک دیدار معوقه در مقابل هما، به تعطیلات نیم‌فصل رفت؛ تعطیلاتی که به‌خاطر دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی در دومین دوره جام ایران و پس از آن شرکت در رقابت‌های مقدماتی المپیک مونترال در گروه‌یک آسیا، دو‌ماه‌ونیم طول کشید. مسیح مسیح‌نیا، مجید تشرفی و مهدی عسگرخانی نفرات دعوت‌شده ابومسلم به اردوی چهل‌نفره تیم ملی بودند که تنها مسیح توانست جزو افراد برگزیده باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->